Sanningen

Ytliga samhälle. Allt handlar hela tiden om ytan.
Är äckligt less på detta nu. Varför ska man inte få se ut som man vill? Alla har olika stilar, måste verkligen alla vara klädd likadant för att bli accepterad?
Måste man verkligen vara skinn och ben? Lite kött på benen gör väl ändå inget. Det är fint med kurvor! Men man ska ha i baktanken att det varken är hälsosam att vara för smal eller för stor. Alla gör som dem vill, men som sagt, tänk lite på hälsan också!
Jag har gått upp i vikt den senaste tiden. Känns väl sisådär, känns inte så roligt att se gravid ut fast jag inte är det.. Känns inte roligt att jag snart inte kan dra igen jackan som jag köpte i våras. Men bryr jag mig om vad andra tycker? Inte direkt. Tänker mest på alla kläder som jag inte kan ha längre, och min hälsa. Är rädd att mina redan väldigt känsliga leder ska ta stryk av min vikt.
 
Valkarna där på ryggen är väl inget jag direkt tycker om, men jag kan leva med dem..
Så blir det för min del när jag är deprimerad. Jag äter, äter och äter, och taadaaa, fettvalkar. Sen har jag gått och blivit smått sockerberoende efter att jag slutat snusa..
 
Sen tillbaka till klädseln.
Jag går oftast i ett par svarta nike byxor, ett linne och en huvtröja. Och?
Jag klär mig bekvämt. Orkar inte hålla på och piffa upp mig varje dag, det är inte riktigt min grej.
Ett av mina syskon tyckte en gång att min klädsel var pinsam, vi skulle äta på Max, vara bland folk.
Känns tråkigt att min familj tycker att jag är pinsam pga min klädsel och måste skämmas..
Men tyvärr, jag tänker inte ha på mig "modekläder" och sönderspacklat ansikte, bara för att käka på Max. I helskotta. Det är ju bara hamburgare vi snackar om nu.
 
Nej, jag tycker att det är hemskt att majoriteten ska vara så fruktansvärt ytlig..

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0