Tisdag

Håhåjaja..
Prov imorgon, och jag känner ingen som helst motivation till att plugga. Har tvingat mig själv, men eftersom motivationen är borta fastnar ingenting i huvudet på mig.. Jag läser, men efter att ha läst en mening har jag redan glömt bort vad som stod i den meningen..
Aja. Jag får helt enkelt hoppas på att lektionerna har hjälpt mig och att jag inte kommer göra bort mig totalt på provet.

Helgen var sisådär.
Dåligt väder och i lördags när det blev bra väder var Fredrik borta och hjälpte sina föräldrar med att fixa deras ved. Den här helgen kommer inte heller bli så rolig, då ska Fredrik iväg och göra våran ved. Tur att ett lastbilspaket räcker lite mer än 2 vintrar, så behöver man inte göra ved varje år :) Längtar inte tills veden kommer på gården.. Fy fan vilket slav göra att stapla den där veden..

På torsdag är det sista gången gubben kommer hem på en torsdag.. På måndag börjar han sitt nya skift, och jag har väl delade känslor i det hela. Han måste ju få göra som han vill, så de är ju bara att acceptera det.. Känns bara så jävla tråkigt att jag nu måste börja vara ensam helger också.. Vad fan ska jag hitta på under en helg?! De är då som tiden går som slöast när man är ensam.. I och för sig blir han ju ledig i en vecka sen. Men ändå..

Där är största anledningen till att jag vill till Gällivare. Så att gubben kan komma hem varje dag efter jobbet, att jag inte ska behöva vara ensam hemma med allt hela tiden..
Som förra veckan, regnade som fan och vad hände? Jo, det regnade in på toaletten. SKITKUL! Ringde Fredrik, men vad fan kan han göra åt saken när han är i Gällivare? Inte ett skit.. Kjell kom som tur var och for upp på taket och försökte fixa till läckan så gått de gick. Yes, takbyte i sommar! billigt billigt.. Borde väl egentligen renovara toan nu också, tror de läckt in ett jävla bra tag, men de pengarna finns då inte. Så de får man börja ruttna bäst de vill..
Varför ska de vara så förbaskat jävla dyrt i Gällivare? De är ju i princip enda anledningen till varför Fredrik sätter stopp för en flytt.. morr..

Nä. promenaden gjorde mig tydligen inte på bättre humör. Hatar dessa svackor jag har. Nu känns de inte som en svacka längre, börjar kännas mer och mer som att de onda börjat äta upp mig innifrån totalt. Jag vill också kunna vara glad.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0