Underbar lördag..

Ja men den här dagen har ju varit jätte bra!
Vaknade tidigt och haft en jätte bra dag!

NOT!

Vaknade vid elva, käkade frukost och sen satte vi igång och skulle göra bort lite sysslor, som att rensa kattlådan, klippa klorna på hundarna och dammsuga.
Fredrik han dammsuga halva köket innan dammsugarn tjöt till och sedan tystnade. Stendöd. En säkring gick också i proppskåpet. Trodde vi ja!
I det här huset kan vi inte leva utan dammsugare, då djuren hårar så förskräckligt. Efter några om och men fick Fredrik tag på sin bror som var där med deras syster och några till. De for till Elgiganten och fixade en ny dammsugare åt oss. Var kräsen, denna gången skulle jag fasen ha en Elektrolux! Så där rök tusen kronor. De surt förvärvade pengarna som jag sparat ihop till köksrenoveringen.
Okey, tusen kronor räcker inte långt till köket, men hade lätt fått kakel, eller några köksluckor eller liknande för de pengarna..
När Emilia och Björn lämnat dammsugarn här, åkte vi till Kalix för att lämna reklam på återvinningen, panta flaskor och handla. Där fick vi även bli irriterade, hittade ingen Aioli på ica, så fick fara in på Willys för att kolla om de hade, som tur var.
Kom hem. Gabbi med familj var redan här och väntade på oss. Hann inte mer än packa upp matvarorna så upptäcker jag att vattnet inte fungerar. Fredrik försöker få igång vattnet, men icket.
Så nu är vi utan vatten. Fredrik tror att de är någon jävla pump i brunnen som gett upp.

Tror inte att felet kommer fixas innan Fredrik måste åka iväg till Gällivare. Så funderar fan på att fråga mamma om jag och hundarna kan komma dit och vara där tills problemet är fixat.
Tänker fan inte leva utan dusch. Jag lever liksom på 2000-talet och tänker i helvete leva med vattendunkar. Går ju inte ens att bli ordentligt ren då.

Är så förbannad just nu så vet inte vad jag ska ta mig till. Tror jag lägger mig i sängen snart och sover, så jag slipper tänka på de här problemet ett litet tag.

Nu börjar en sån här period igen, med en massa otur och helvete. Då vill jag helst bara somna och aldrig mera vakna igen. Orkar inte med all jävla skit längre.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0