Tisdag

Den här arbetsdagen kan jag då absolut inte klaga på! 7-12 pass, men var klar hos sista vårdtagaren just innan halv elva. Blev att åka runt med Joel på hans sista uppdrag eftersom vi samåkte idag. Hellre de än att sitta i lokalen och ruttna bort tills man slutar ;) hehe.
När jag slutat for jag på apoteket för att se om jag fått mitt recept på allergitabletter. Självfallet så hade de strul med tekniken just idag! Får åka in imorgon igen och se om de fungerar igen :)
 
Känner att jag mer och mer börjat hitta mig själv igen, den jag vill vara. Det känns så fruktansvärt bra!
Jag börjar lite smått att förstå vad de är jag vill ha ut av livet, vad jag vill göra med mitt liv. Vet fortfarande inte vad jag vill göra inom jobb fronten, men det är så mycket annat som börjar falla på plats. Har mina svackor då jag inte vet någonting, men dessa svackor kommer allt mer sällan.
Ett pyttelitet steg i taget, så ska nog några av mina problem lösa sig. Vid det här laget har jag lärt mig att det inte är någon idé för mig att stressa genom livet, då går det bara åt helvete.
Tiden läker alla sår, sägs det. Jag har slickat mina sår så pass länge nu, att det börjar vara dags att läka ihop nu. Vissa av såren har jag slickat redan innan jag träffade Fredrik, vilket snart är fyra år sedan. Det börjar verkligen vara dags att släppa det nu. Gjort är gjort, det går inte att ändra på det förflutna. Det enda jag kan göra är att acceptera mina val här i livet, och lära mig något utav mina misstag.
Jag har gjort många misstag här i livet, fel prioriteringar och i dagsläget undrar jag vad jag egentligen tänkte med. Måste lära mig att förlåta andra, och det viktigaste av allt, förlåta mig själv. Jag är fruktansvärt bra på att göra illa mig själv inne i mitt huvud, men nu måste det få ett slut.
Vet att några av mina största drömmar en dag kommer att slå in, även om det just nu ser väldigt mörkt ut. Jag måste lära mig att ha mer tålamod bara, och se mer positivt på saker och ting..

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0