Tisdag

Snaart snaaart får jag lämna Sickan hos veterinären för att få bollarna borttagna. FAN så skönt det ska bli! Katten är helt galen. I natt har han hållt mig vaken genom att attackera mina tår. Det har han aldrig gjort tidigare. Tycker han börjar hitta på något nytt varje dag..
På tisdag nästa vecka ska även Lotus kastreras.. Blir att stiga upp tidigt eftersom jag bokat kastreringen i Öjebyn. Katter kan jag kastrera i Kalix, men inte min hund. Aldrig. Gammelstad finns ju också, men där har jag hört så många spökhistorier om hundar som dött under narkos, så jag vågar inte. Så det blev Öjebyn, som jag bara hört gott om :)
Det var ett svårt beslut att ta. Kastrera eller inte. Men efter Lotus utfall mot Emilias valp i helgen, då bestämde jag mig. En normal vuxen hund ska inte göra utfall mot valpar, inte på det sättet som Lotus gjorde. Med kastreringen och mer träning, så hoppas jag på att Lotus lugnar ner sig. Jag ska försöka med allt innan jag ger upp, för han är egentligen en fruktansvärt fin och klok hund! <3 Ibland går det bra vid hundmöten och ibland går det dåligt. Taro var han osäker på i början, men tror han insåg hur känslig Taro är, så han höll sig undan istället, och gör det fortfarande om det blir för mycket. Nu när jag tänker efter så har det oftast gått bäst att träffa hundar som varit väldigt på och framåt, tagit första steget så att säga.. Men men..
 
Idag har sms:en trillat in, är nu bokad för jobb 24:e, 25:e och 26:e. Egentligen vill jag vara ledig under jul, vem vill inte det? Min enda anledning är att Fredrik har semester, men jag jobbar hellre än att förlora pengar. Jag behöver ju dem. Fredrik försvinner ju inte, han finns ju hemma när jag kommer hem. :)
 
Kämpar på med skolarbetena, men inte det lättaste som sagt, tröttheten försvårar allt. Känns som att jag håller på att bli galen, för denna trötthet gör att jag inte orkar göra någonting. Att hålla uppe ögonlocken är bara det väldigt påfrestande.. :(

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0