Krossade drömmar.

Opererades igår kväll. Kändes som att jag skulle dö eller något. Riktigt obehagligt när man inte riktigt vet vad som händer med en.. Nå, sköterskan hann knappt sätta masken över munnen och näsan så sov jag.
Var obehaligt på uppvaket, fattade inte riktigt vad som hänt. Kände att de inte var riktigt OK att vakna helt ensam, personalen var på annat håll och höll på och surra med andra patienter. Hade varit skönt om någon kunnat stanna kvar och pratat lite istället för att väcka mig och sedan gå därifrån.
Just efter åtta fick jag komma upp på rummet igen. Fick låna telefon och ringa efter Fredrik. Han hade tagit med sig min mobil under tiden jag var på operation. Så efter ett tag kom han och höll mig sällskap.
Läkaren har varit in och pratat med mig, och jag får åka hem i eftermiddag. ska bli skönt att få komma hem. Dock är de psykiska såren mycket värre än de fysiska.
 
Denna bild förklarar ganska bra vad som hänt..
 
 
 
Utomkvedshavandeskap. Den som vill veta vad det innebär får Googla.
En äggstock fattigare. Fy fan vad roligt. Jag som alltid velat ha många barn. Där gick väl den drömmen upp i rök.
 
Mycket tankar i huvudet, vet inte hur jag ska få fram allt.. Nästa gång en sköterska kommer in måste jag nog be om papper och penna, så får jag skriva ner frågorna jag har. För när jag får chansen att fråga har jag glömt vad de var jag ville.
1½ vecka hann vi vara glada över graviditeten, innan helvetet brakade lös. Känns så förjävligt.
En jävla äggstock kvar.. Snacka om att känna sig misslyckad som kvinna...

Kommentarer
Postat av: Bea

<3

2012-08-29 @ 14:07:42
URL: http://beatriiicej.blogg.se

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0