Bitter..

Ja, jag är lite bitter just nu..

Det dåliga vädret gör mig verkligen på dåligt humör. Får en höst-depp-känsla i kroppen. Jag vill ha en stor sol på himlen som värmer.. Vill ha bar mark, så att jag inte behöver känna mig som Bambi på hal is så fort jag sätter foten nedanför bron..

Jag är bitter för att jag mest troligt inte ska få se Takida spela här i Kalix. Så fort jag fick veta att de skulle komma hit ville jag se dem. Även om de inte är några som jag lyssnar på i vanliga fall. Men hey, hur ofta får man den här chansen i Kalix?! Typ aldrig!
Men neeej. Eftersom pumpjäveln i brunnen bestämde sig för att ge upp, förde det med sig en massa onödigt utgifter, så har jag nu inte råd..
Eller ja, om jag struntar i att köpa mat, då har jag råd.. Wo..hoo.. Om jag nu inte bestämmer mig för att ta från mina sparpengar eller tatueringspengar.. Fast de pengarna har jag ju liksom sparat till något annat..

Såg på Facebook att det ska vara en Mercedes träff i Hedemora den 12:e maj. Vill ju helt klart dit!
Fredriks reaktion? "Men de är ju låååångt bort! Inte ids man åka dit.."
Det handlar inte om att man inte "ids".. För Fredrik handlar det inte om att orka åka långt, det handlar om pengar.. Fast han vägrar ofta att erkänna det..

Såå aa.. Är lite bitter på Fredrik också.. Det senaste halvåret har jag sagt saker jag vill göra när april månad kommer, men får alltid svaret: "jag kanske måste jobba den helgen".
Är så förbannat trött på att alltid behöva höra det. Förbannat jävla trött på att planera mitt liv efter hans jobb.
Han har än så länge inte fått någon helg att arbeta nu under våren.
Tog upp det här med Takida idag när han kom hem. Då sa han igen: "jag kanske måste jobba nästa helg".. Så han menar att han kanske får veta i veckan vilket skift han ska börja gå på..
Den där chefen har haft FLERA jävla veckor på sig, och inget har hänt än. Då kan de fan stå över EN helg. Min mamma fyller dessutom 40 år nästa vecka. Klart man vill vara där och fira henne, att Fredrik ska vara med.. Vill säkert mamma också, för hon tycker om Fredrik.

Nej. Blir bara så jävla arg när jag tänker på de.. Jag vill inte att Fredriks jobb ska styra våra liv. Man ska arbeta på arbetet, och vara hemma när man är hemma. Men här kommer arbetet med hem och det påverkar oss båda hela tiden.

Ska lägga mig i sängen och fortsätta vara bitter tills jag somnar. Kommer nog somna ganska snabbt. Skulle egentligen redan ligga i sängen, men var bara tvungen att få skriva av mig.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0