Onsdag

Släckt alla lampor i huset förutom en, och tänt ljus.. Ligger i soffan och lyssnar på Iron Maiden och försöker varva ner. Kan nu för tiden typ inte göra någonting utan att börja stressa upp mig.
Igår när jag diskade så fick jag hejda mig hela tiden, kunde stå där och ta det lugnt några sekunder men sen kom jag på mig själv med att stressa när det började skvätta vatten åt alla håll och kanter.

Många tycker säkert att jag är knäpp som är stressad, jag går ju liksom bara hemma hela dagarna. Men det är psykiskt påfrestande att gå hemma helt ensam 4 dagar i veckan. Som tur är har jag inte behövt vara ensam hela den här veckan, i måndags var jag med Josse och igår kväll kom Löken hit :)

De här med stressen vet jag flera saker som orsakar den, och jag vill verkligen inte må så här dåligt. Aptiten är som bortblåst, får riktigt skynda mig när jag känner ett sug efter något, bara för att få något i magen.. Alla dagar är likadana, jag vill inte ha något att äta, allt är bara URK.. Började fundera lite på vad jag skulle kunna få i mig utan att få kväljningar, kom på STRIPS! Sprang fort till frysen, satte igång ugnen och in med stripsen fast ugnen inte hunnit bli varm.. Fort ska det gå när jag känner att något kan gå ner, för det går lika fort så är de där lilla suget borta.
Klarar inte av att slappna av när jag ska sova, ligger och vrider och vänder mig i flera timmar och brottas med mina tankar innan jag lyckas somna. Tankarna handlar för det mesta om jobb, för jag vill verkligen ha ett jobb, vilket gör mig väldigt stressad också, då mina pengar minskar hela tiden..
Kan inte heller sova för att kattungarna börjar härja så fort jag går in i sovrummet för att sova.
På dagarna kan jag inte heller ta det lugnt, det pirrar i hela kroppen och jag har svårt att sitta still. Kan för den delen inte sitta still heller, måste hela tiden hoppa upp ur soffan för att springa efter kattungarna som river ner något, idag var det en kruka som stod på tur, den gick i tusen bitar och jag har fått leta efter de där bitarna så att hundarna inte får dem i tassarna..
Hänger jag upp tvätt måste jag stå och vakta den i princip, jag behöver inte mer än vända ryggen åt torkställningen så är kattungarna där och klättrar och river ner allt på golvet, för det mesta hinner jag inte dit i tid, Felix har då hunnit pissa på något klädesplagg som då måste tvättas igen.

Lotus känner av min stress, vilket inte alls är bra. Han kan inte heller slappna av, så fort han hör att jag rör mig så sprätter han upp där han ligger och vilar och kommer för att titta vad jag håller på med. Lotus har alltid varit lyhörd och hört om jag rest mig upp ur soffan, men nu har han blivit extremt känslig och ska se min minsta lilla rörelse..

Jag känner mig dålig för att jag inte varit och hälsat på min mamma och mina syskon på flera veckor.. Min mommo har även ringt och frågat om vi inte ska komma och hälsa på snart, men det har inte blivit av. När Fredrik väl kommer hem kan jag slappna av lite och då är jag så fruktansvärt trött..
Tror vi måste ta oss en sväng till Happis i helgen och hälsa på.

Önskar att livet vore liiiite enklare. För just nu känns det bara som att jag möter en massa problem som jag inte vet hur jag ska lösa.
Varför ska det vara så svårt att komma på vad man vill göra av sitt liv? blööööö..

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0