Studenten

Herregud vad sjuk gårdagen var!
Började med att typ komma försent till skolan. Fredrik fick gasa på med golfen för att jag skulle hinna, och i Bjumis kom jag på att jag glömt MÖSSAN! Fredrik fick lämna av mig och gasa hem igen och hämta den åt mig.
Blev fotograferade, satt i ett klassrum och kollade på bildspel från de tre åren som gått och så blev det betygsutdelning. JAG FICK SLUTBETYG!! Sjukt nöjd! Endast ett IG, så jag kan inte klaga! Bara det att jag fått godkänt i idrott gjorde allt så mycket bättre! Hade jag gått kvar på Tornedalsskolan hade jag inte haft något betyg i idrott.
Studentlunchen var sååå god! Höll på att spricka. Var varmt som bara den i matsalen, trodde att jag skulle smälta bort. Klänningen klibbade fast som tusan. Under lunchen skickades mössorna runt och så skrev vi in namnen :)
När det var dags för utsläppet fick jag smått panik. Var inte alls redo för att gå ut :p haha. Stod och tittade runt ett tag för att hitta Fredrik, och såg honom tillslut. Möttes av en chock när jag såg något bredvid honom, en bild på mig när jag var liten! GUUUD vad jag skämdes! Hade sagt att jag inte ville ha någon skylt, men fick en ändå! Stod på stället, pekade och sedan kunde jag inte göra annat än att skratta! haha.
Gabbi och Elias var också där, var riktigt roligt att dem kom! :)
Kramade mommo, fick blommor hängda runt halsen och så skulle mommo fota såklart :p
Fick en till chock när farfar dök upp och frågade efter mig. Hade ju totalt glömt bort att ringa honom! Mommo bjöd in honom och sa att han var välkommen på fika, men tydligen stod han över. Nå, jag är iallafall glad att han kom och såg utsläppet! :)
Fredrik fick ta blommorna till bilen då jag skulle iväg på flaket. Ville inte att blommorna skulle bli mosade :)
Flaket var en mardröm där ett tag. När vi kom till Furuhedsskolan så var det knäpptyst. Tog skitlänge innan man hörde det börja ropa där borta vars dem hade utsläppet. Vi stod ihop packade över 20pers på en liten vagn, mitt i solen! Trodde jag skulle dö av värmen! Brände mig på axlarna.. :( Försökte ta Löken som skydd för solen, just för att jag var rädd för att bränna mig, men det hjälpte ju inte..
Var inte direkt något röj på vårat flak. Man skrek en ramsa och så blev det tyst.. haha. Så fort jag fick chansen så hoppade jag av flaket, haltade iväg mot bilen och slet av mig skorna. Aldrig mer nya skor när man ska stå i flera timmar! :p hehe.
Åkte hem och tog en svalkande dusch, behövdes!
For sedan till Happis för att fika. Såg min brors slutbetyg, och jävlar vad han hade fina betyg! I princip bara MVG och VG! Sjukt stolt över honom :)
Fick en del presenter, eller pengar rättare sagt :) Fick ett armband av min gudmor Merja :)
Åkte hem och bytte om, orkade inte festa i klänning. Fredrik var chaffis och Gabbi kom med som sällskap :) Hittade några klasskompisar och drack med dem :) Stackars Svarvare fick vi köra hem, han var inte i så bra skick :( haha. Frågade Fredrik om han fick ge mig en puss på kinden, visst fick han det, men gjorde det ändå inte xD haha.
Fredrik släppte sedan av mig och Löken på B4. Killarna blev inte så långvariga där. De åkte iväg mot Luleå, de försökte få med mig, men jag ville fan inte dit. Som tur var så kom Fredriks kompisar dit, så då hade jag två val, åka med till Luleå eller vara med Fredriks kompisar. Valde då att stanna i Kalix.
Så kvällen spenderades på hotellet med Tobbe, Henke, Andreas och Erik :) Hade det väldigt roligt med dem, så jag ångrar inte en sekund att jag stannade i Kalix :) Erik långhårijäveln lurade till sig en puss! Han bad om en puss på kinden, och när han skulle få den så vände han på huvudet så pussen kom på munnen.. haha. Fredrik tyckte att de var bra, "långhåri kan behöva sig en puss, är nog ett tag sedan sist" sa Fredrik när vi kom hem ;) hahaha

Blev ett långt inlägg nu xD
Förstår inte hur jag blev så full mitt i allt :S Drack mina cider i bilen innan jag gick in på hotellet, och då kände jag bara av det lite grann. Inne på hotellet drack jag en öl och en cider. hmm.
Känner att det här med alkohol ändå inte är min grej riktigt. Jag sitter hellre hemma i soffan med en chipspåse ;) hehe.
Bilder kommer i ett annat inlägg. Men det tråkiga är - jag glömde fota. Har inte fotat mig själv, och i princip inte någon annan heller.. Usch så tråkigt det känns. Får hoppas att andra fotat mycket så jag kan sno lite..
Jag måste verkligen investera i en kamera. För mobilen blir det inte att fota med.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0