Kväll

Borde egentligen ligga och sova, ska jobba imorgon.. fick mig ett extra pass, inget jag kan tacka nej till direkt :)
Nå, får hoppas att jag blir trött snart så jag kan sova..

Sitter här och funderar. Egentligen inga specifika tankar, det är om allt möjligt.
Skulle vela veta om jag är påväg att bli mormor :p Sigrid har den senaste tiden inte varit inne något, och nu när man väl börjar se henne igen så har både jag och Fredrik lagt märke till att hon ser rundare ut. Kände på henne idag, och visst har hon rundare mage, och hennes tissar är stora, men inte mjölkfyllda.. Så mm. Får väl se om några veckor om det kommer nå :) Kan ju lika gärna vara så att hon ätit en massa råttor där ute och att tissarna fått något konstigt för sig och blivit stora :p hehe.

Städningen. Alltså varför (?!) ska det vara så svårt att hålla lite ordning?!
Tycker ändå att jag plockar och plockar, men ändå så kommer en massa nytt! I och för sig, nu när Fredrik är borta tycker jag faktiskt (!) att det försvinner mer än det kommer fram! Alltså, jag plockar, men inget nytt dyker upp! Där har vi nog boven ;)
Sen så är det ju inte så konstigt om jag inte orkar städa. Har jag varit på jobbet och städat i 8 timmar så är det väl ändå förståeligt om jag inte vill städa när jag kommer hem? Eller hur?
Sen så vill ju inte heller Fredrik börja städa när han kommer hem efter att ha varit borta i fyra dagar. Så när fasiken ska man städa då??
Jag vill ju inte heller hålla på och plocka upp skit efter Fredrik. Jag är hans flickvän, inte hans mamma. Han är vuxen och ska kunna städa han också. Ska ju inte liksom vara något gammeldags tjaffs här inte, utan jämställt! Man hjälper varandra! Men aa. Ändå så ligger det en skiftnyckel här, och en skruvmejsel där, och så lite destillerat vatten i hatthyllan osv osv..
Men jag ska inte lägga allt på Fredrik, som de nu kan låta.. hehe. Jag är minst lika dålig på att hålla efter mig! Har haft väldigt mycket skolarbeten utspritt över hela huset (vilket Fredrik blivit galen på), men nu då? Jag går ju inte skola länge.. Kläder, antar jag.. På köksbordet xD haha.

Sover dåligt på nätterna. Drömmer en massa konstiga drömmar och fattar inte varför. Vaknar upp och är lättad över att jag vaknar i min och Fredriks säng. Då vet jag att jag är på rätt ställe, där jag ska vara. Vill inte vara någon annanstans. Men i drömmarna far jag på ställen, där jag verkligen inte vill vara, med personer som jag verkligen inte vill vara med..

Sen så är det en sak som snurrar runt i mitt huvud 24-7.. Typ..
Dock inget jag vill skriva om i bloggen, bara vissa få personer som vet om de..
Jag vill detta med hela mitt hjärta. Varför ska det då ta så länge? Varför kan det bara inte hända direkt?

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0