Måndag

-18 ute.. Brr.
Såklart så har Fredrik slirat i helgen igen och inte fixat in någon ved åt mig. Han har gjort det de senaste månaderna, så att jag klarar mig en hel vecka. Min rygg pallar inte att bära in de där tunga vedpåsarna, så då har det varit enklare om han burit in allt klart åt mig, istället för att jag ska behöva springa fram och tillbaka flera gånger. Sen brukar han klyva färdigt en påse så jag har lite "startved", blir bara förbannad när jag ska hålla på och försöka få upp eld när de är stora vedklabbar..
Sååå, jag måste ut nu och klyva lite ved, och gå några varv mellan huset och vedbodan för att få in ved. Har bara 18 grader inne i huset. Måste hinna elda innan jag åker till skolan, annars kommer det vara nere på 15 innan jag kommer hem igen..

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0