Kluven.

Vet inte hur jag ska göra..
Sitter och funderar över den kommande vintern. Hur ska jag orka vara ensam här hemma hela vintern och ta hand om allt? Tycker redan att de är nog som det är nu, städa, ta hand om djuren, fixa allt själv. Kände redan nu under sommaren att det blev ganska mycket när jag inte hade någon avlastning alls de dagar jag skulle jobba.
Hur fan kommer det inte bli i vinter om jag får ett jobb tills dess?!
Börjar jag kl 8 så måste jag nog stiga upp redan vid halv fem tiden! Hinna elda så det blir varmt i huset, gå ut med hundarna, fixa mig och sedan iväg till jobbet. Sedan är det ju inte så bara att åka iväg till jobbet, snö måste skottas också! Mitt va de är så har man ju blivit insnöad på gården och måste ta ett snöskottarpass innan man åker iväg på morgonen.
Att ha elementen på är det i princip ingen idé att diskutera om, det blir på tok för dyrt att ha på dem under vintern. Elen är dyr nog som den är vintertid, kommer ju gå på flera tusen i månaden om man ska ha på de där förbannade elementen också. Inte så att vi inte skulle ha råd att ha igång elementen, men känns ju förjävligt att betala flera tusen kronor i el när man kan spara in de pengarna genom att elda.

Nä. Vet inte alls hur jag ska klara mig.
Sen det att jag mest sitter på arslet helt ensam under veckorna gör ju inte saken bättre. Jag saknar Fredrik så det gör ont.
Måste ta ett allvarligt snack med Fredrik ikväll, för jag vet inte om mitt psyke kommer att klara att vara ensam länge till. Jag är uttråkad.
Som det ser ut nu så börjar enda utvägen vara att flytta till Gällivare. Till en lägenhet. usch. Känns så hemskt att tänka på lägenhet nu när man är så van vid att bo i hus med stor gård, där hundarna kan vara lösa.. Egentligen borde jag inte tänka på någon flytt nu, Fredrik kanske inte blir kvar i Gällivare så länge till, mitt i allt kanske han börjar jobba i Pajala..
På ett sätt vill jag inte flytta härifrån, för Kalix har blivit hem för mig.. Så har jag inte känt tidigare. Javisst att jag kände mig lite kluven över att flytta från Happis, men jag har alltid velat flytta därifrån. Här i Kalix känner jag inte samma sak. Nog skulle det vara roligt att flytta till något nytt ställe och prova på, men ändå, jag känner mig hemma här.

Är verkligen kluven. Vet inte alls vad jag vill göra. Jag skulle vela ha en liten figur som sitter på min axel och berättar för mig vad jag ska göra, att den där lilla figuren vet precis vad jag vill och vad som får mig att må bra..

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Sök på Tallink Silja, där jag jobbar :)

I kalix, kanske du får lite extra knäck ;) skulle passa bra då du har körkort!

2011-08-31 @ 15:13:05
URL: http://beatriiicej.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0