Bortsprungna katten..

Ja, som jag skrev tidigare så har det kommit hit en katt..
Har i några dagar sett den, men har trott att det varit Sigrid. Dem ser så lika ut! Helt sjukt!
Denna katt har suttit under bilen och jamat osv. Så jag har bara sett en långhårig svart katt som jamat, så trodde Sigrid var i en kåtperiod igen.

Inatt såg då Fredrik att det fanns två Sigrid på gården. Vi blev väldigt förvirrade båda två.
Jag stod på bron och granskade katten, och då kom den fram och ville bli kliad. Så jag klappade den och kände knölar, vilket visade sig vara gigantiska tovor i pälsen.
Vi gav den lite mat på bron och så gick jag och la mig i sängen igen..

I morse när jag vaknade så var katten fortfarande kvar, och den ville in i huset, men jag släppte inte in den..
Tänkte på katten hela dagen på jobbet, och fick så dåligt samvete, tyckte så synd om katten.

Så fort jag kom hem, så släppte jag in katten i huset, gav den lite burkmat och började försöka klippa bort tovorna.
Herregud säger jag bara! Tovorna hade typ vuxit fast i skinnet! Helt jävla sjukt hur man kan behandla ett djur sådär!
Eva kom hit och hjälpte mig, och då kom jag på att jag har en rakapparat för djur, så jag hämtade den och vi satte igång och rakade katten.
Nu har Hon (? ännu inte riktigt säker på om det är en hon), tovor kvar i rumpan. Men hon blev så sur där på slutet så vi ville låta henne få lite lugn och ro efter allt.

Nu är katten ute igen, och nyss när jag var ute med Lotus så var hon fortfarande kvar på våran bro. Så vi får väl se vad som händer.
Antagligen blir hon kvar här hos oss. Inget mig emot, men börjar tänka på om ägarna kommer och säger att dem vill ha henne tillbaka.
Kommer då inte släppa henne utan en fight, med tanke på hur stora tovorna var. De där tovorna är flera MÅNADER gamla. Vånvård, i mina ögon. Och inte bara i mina, utan Fredrik och Eva tyckte samma sak.
Hemskt..

Nu ska jag klicka med Lotus, och försöka lugna ner mina nerver..

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0