:)

Blev att jag sov i några timmar, lika bra det, var på bättre humör när jag vaknade :)
Vaknade av att Fredrik kom och strök min rygg, och sa att jag skulle vakna :) Gullis! Sen när jag steg upp hade han tänt ljusen på köksbordet och gjort middag :) Hur mysigt som helst! Och så hade han diskat och städat i köket, gjort det så fint! :) Men det jag blev gladast över var såklart att han gjort middag och gjort det mysigt med levande ljus :) Riktigt romantiskt ;) hihi.

Proppmätta åkte vi längre in i byn och hälsade på hos Gabbi och Ricke :) Deras sötunge låg redan och sov så honom missade vi :) hehe. Hade väldigt trevligt :) Man börjar inse hur gammal man börjar bli när man hälsar på hos någon, då sitter man vid köksbordet och dricker kaffe och pratar :D haha.
Nä, det måste göras oftare faktiskt :)
Fick med mig 2st Zebraciklider också. Vet inte varför Gabbi inte skulle ha kvar dem, men nu simmar dem så fint i mitt akvarium :) Tycker den lilla är väldigt fin :) Den andra är ganska stor och skiftar inte i färgerna lika häftigt som den lilla :)
Var väldigt skeptisk till att ta de här fiskarna, då jag hört att de är ena jävlar på att äta upp växter, och mitt stora akvarium hade jag ju tänkt ha en massa växter i.. Sen att ciklider brukar vara elaka mot andra fiskar.
Nå, jag får se hur jag gör, hellre bygger jag på med en massa rötter och stenar istället för att sätta i plastväxter, det är fan bland det fulaste man kan ha i ett akvarium. Hade en i mitt lilla, men tog bort den senast jag rengjorde avkariet. Så nej, hellre är jag utan växter än har plast.
Men men, får rådfråga the experts på DM sen när jag far dit ;)

Nu ska jag spela lite sims3 innan jag lägger mig och sover :) Om jag nu lyckas bli trött eftersom jag sovit tidigare idag..

Kommentarer
Postat av: Zandra - mamma till thindra ♥

Jo, jag har ju våran bvc på familjenshus så ska testa där när vi kommer dit nästa gång! :)

2010-12-16 @ 14:53:12
URL: http://mammaijuni.blogg.se/
Postat av: Mia

Vårt första akvarium var med bara zebraciklider, och de var väldigt aggressiva mot de andra fiskarna som vi köpte. Men nu när vi bara har två stycken kvar är de lugna eftersom de inte längre är störst i akvariet. :)

2010-12-17 @ 11:18:49
URL: http://miizing.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0