Tisdag

Att övningsköra idag gick super! Janne plågade mig en massa med kopplingen, växla, bromsa på rätt sätt osv. Men kul hade jag verkligen!
Var så supernervös tills jag körde ut från skolgården, han är så jävla cool lugn, och berättar allt så bra, så nervositeten försvann direkt!
Ska köra igen nästa vecka! Han tyckte att vi ska köra stenhårt med körningen nu med tanke på att jag snart blir 19, och "så kan vi ju inte ha de" som han sa :D haha.
Nästa gång ska vi träna backning och parkering :) 

Efter att jag kört klart så fick jag reda på att jag inte alls var ledig egentligen, svenskan hade av någon anledning blivit bytt mot röjsågslektion, så rektorn stod och hade lektion med klassen. Jag hade redan ringt till Fredrik och bett han komma och hämta mig då jag inte orkade vänta på bussen i flera timmar, så jag satt och lyssnade i 15 minuter och sen stack jag när Fredrik kom och hämtade mig. Får jag frånvaro ska jag prata med en av klassföreståndarna, är inte mitt fel att skolan inte klarar av att informera.
Fick även reda på idag att i princip hela nästa vecka ska vi köra skotare! Yeah! Men det är där de mest troligt kommer att krocka med min körning med Janne. Men det ska lösa sig!

Hemma har jag inte gjort så mycket. Var ute och gick på elljusspåret här i Björkfors med Fredrik, Josse och Matte :) Hundarna var med och fick springa av sig :)
När vi kom hem så blev det att göra middag, hemmagjord potatismos och ugnsfalukorv :) Vissa här i huset är så kräsen så pulvermos duger inte ;) *host*Fredrik*host*   BORTSKÄMD! :D
Sen har vi väl i princip bara myst.
När Fredrik åkt till jobbet så kom Josse och Matte hit och såg på Andra avenyn, verkar bli ett spännande avsnitt nästa vecka! Cant wait!

Nå, Josse å Matte for precis hem, så jag ska ta och ringa till min bumbi, och sen ska jag gå och sova. Är så trött.
Orkar inte plugga nå mer heller, blev sammanlagt 4 timmar plugg igår och idag 3,5 timma, så jag är fruktansvärt less. Vill inte öppna den där skogsbrukarboken igen!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0