Jag talar ut.

Vi börjar med min ekonomi.
Barnpension = 2884 kr  (pga att pappa är död, försäkringskassan)
Studiebidrag = 1050
Inackorderingstillägg = 1400kr.

==== 5334kr i månaden

- internet ca 400kr
- mat åt djuren ca 400kr
- buss ca 640kr
- bensin ca 500kr
- mat ca 2000kr
- snus är olika, men mellan 300-600kr
- småsaker jag inte kommer på just nu
- sen lägger jag undan så mycket pengar jag kan, eftersom jag kommer ha en restskatt att betala till våran på mellan 5000-10.000kr.

Jag brukar inte ha många kronor kvar i slutet av månaden. Fredrik betalar det dyraste eftersom han är den av oss med jobb.


Hur mår mina djur?
Det är alltid någon som klagar över hur jag tar hand om mina djur.
Vi börjar med Felix: Han kommer alltid med när vi kan ta med honom. Han äter Royal canin foder som kostar skjortan, men han äter så lite så den säcken jag köper räcker i flera månader. Sen så får han Klass hundfoder, det är nermalda inälvor från djur osv. Ett jätte bra foder.
Han ligger och sover med oss i sängen, ligger i soffan med oss. Vi busar med honom varje dag.

Steven får inte sådär dyrt foder, men vem har sagt att dyrt är bäst? Hans foder ligger på 250-300kr i månaden. Pedigrees foder. Ibland har jag turen att just Predigree har priserbjudande och då nappar vi direkt!
Han är hemma ganska mycket, då han inte ska åka i min bil nå mer om hans ska lämnas ensam i bilen. Sist han var ensam så tuggade han sönder armstödet i bilen. Kul, jag hade världens fräschaste inredning i min bil tills steven åkte i den.
Vi har letat efter en billig kombi, så att Steven ska kunna komma med oss, men har inte hittat någon, då Fredrik inte vill gå på banken och ta lån på en bil pga en hund.
Han sitter i bur några timmar per dag eftersom vi inte vill att Steven ska ta ihjäl Felix eller Albin medans vi är borta. Vad fan ska vi annars göra? Vi måste ju kunna jobba/gå skola/åka och handla.
Men jag försöker lösa problemet genom att göra en hundgård. Jag har gjort det jag har kunnat men nu kan jag inte göra mer. Jag har inte körkort så jag kan inte åka och hämta gallret så att vi kan klappa ihop hundgården.
Så jag måste vänta tills Fredrik inte jobbar. Så jag har gjort det jag kunnat.
Ingen vet hur Steven är här hemma, men jag har försökt träna honom, men ingenting hjälper, och mitt tålamod är slut.
Jag har annat att göra också än att träna en hund hela jävla dagarna. Jag skulle gått fortsättningskurs i lydnad med honom, men brukshundsklubben har inga kurser nu.
Dessutom, de där med bur. Det var kursledaren som tipsade om att jag skulle använda bur! Och att det är OK att han sitter där någon timme per dag. Jag har inget annat val.

Albin finns det inte mycket att säga om då han är ny. Han är som felix.

Mina hundar är försäkrade hos Agria. Dem har livförsäkring, veterinärvård, och en massa annat, högsta beloppet på veterinärvården också. Alltså den bästa försäkringen man kan ha.
Mina hundar blir vaccinerade.
Vad fan kan man mer begära utav mig? jag har gjort det jag kan, nu är bollen hos Fredrik till att hämta gallret till hundgården.
Men folk blir väl inte nöjd då Steven kommer sitta i hundgården på dagarna? Nej, nog kommer det komma någon jävel som klagar över det också.

Men hej, här har ni norrbottens värsta djurplågare! Jag försöker bara göra mitt bästa men hey, jag är ändå en djurplågare.
Jag fick höra det första gången när jag hade Wille, för han var fet. Men varför börja tracka en 11-12 åring? Det är ju egentligen min mamma som skulle se till att han blev skött som han skulle. Man ska inte lägga ansvaret på en liten unge.
Sen mina kaniner, nej nej dem var ju ssååååå misskötta.. visst.

Jag vet att jag tagit på mig för mycket ansvar, men har jag inte försökt fixa det genom att fixa bort katter först och främst? Jo då, jag har gjort mig av med en massa katter. Ena katten är min, hon är utomhus för vi behöver en katt som jagar råttor och möss.
Den andra katten är Fredriks katt. Hallå, har jag djur så måste ju han också få ha!

Jag bryr mig om Steven, vad jag än skriver om han här i bloggen. Jag har alldeles för höga krav på den som ska köpa honom, därför har han ännu inte blivit såld.
Den som ska få köpa honom ska bo i hus, inte lämna han ensam för länge, vara en motionsmänniska som kan motionera i timmar och älskar att träna mental träning med hundar.
Det är för höga krav för att någon ska vela ha han. Dessutom så vill ingen ha en blandras.
Men jag vill att han ska få det bra.

Så, sätt igång nu, ring till ja vad det nu heter och anmäl mig för djurplågeri så att dem kan komma hit och undersöka saken!


Jag är less på att få en massa skit mot mig. speciellt när det gäller djuren.
Jag HATAR när folk börjar snacka om något som dem inte vet något om, när dem inte vet hur saker och ting egentligen ligger till.
Steven sitter i bur. det har jag skrivit. Men betyder det att han sitter i bur hela dagen medans jag är i skolan? Fredrik kanske är hemma och släpper ut hundarna på lunchen? Har ni någonsin tänkt på de? Då får han sträcka på benen ett tag.
folk häver alltid ur sig en massa utan att tänka sig för först. Jag bor inte ensam i detta hus, jag har en sambo. han hjälper till.
Nu när dem börjat med skotningen så är det svårare när han jobbar dag, men då slutar fredrik 14.00, så han kommer ju hem tidigt! Det är varannan vecka, sen de andra veckorna jobbar han natt, börjar 14.00 och jag kommer hem 16.00. Då sitter Steven i bur i 2 timmar. Oj vad farligt.

Nä, säg ingenting åt mig förrän ni vet fakta.


Sen sanningen bakom Albin. Han är ett sällskap åt Felix. Felix är van vid att ha en kompis, tycker inte om att vara själv. Så när Steven är såld, så ska Felix sitta hemma då och må dåligt? Nej, det är inte rättvist.
Han behöver en kompis.



Är jag egoistisk?
Vet någon ens vad jag avstår pga att jag vill ha djuren?
Jag avstår från fester, klippa/färga håret och då det fint. Jag avstår från nya fina kläder.
Men nu är jag less på allt det här, så Steven ska säljas. Så enkelt är det.


Det var meningen att ***** skulle ha honom. Men eftersom han har blivit så konstig på sista tiden, så ville jag inte att mina bästa vänner skulle ta honom, ville inte utsätta henne för de.
Steven åkte ju i våras till Piteå, han kom tillbaka några dagar senare för att dem inte var nog kunniga med den här rasen, så han var extremt jobbig. så han kom tillbaka
Jag menar inte att han är totalt hopplös. Men man måste ha så jävla mycket kunskap för att ha denna hund. Ha gått en massa kurser, tex fara ut och spåra eller jaga. Jaga gör inte denna person.
Så jag ville inte utsätta henne för honom. Jag var omtänksam när jag tänkte de, inte elak. Men sådant kan också missuppfattas.
Men nu är vi ju inte vänner längre så nu droppar jag det här.

Jag vet att jag sköter djuren så mycket jag orkar. Jag har annat att göra eftersom jag inte bor hos mamma. Jag måste försöka hålla städat i huset, laga mat, sköta läxor, plugga till prov osv.
Sen så mår jag inte heller riktigt bra psykiskt. Men jag försöker göra så att allt blir bättre. Men är folk börjar tracka ner mig så blir inte mitt psyke bättre.
Så tack för den.
Nu tänker jag inte ta upp det här nå mera. Folk bildar sig ju ändå någon konstig uppfattning och har förjävligt konstiga åsikter om saker och ting dem inte vet något om.



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0