Valpkurs 2

Valpkursen idag gick hur bra som helst! :)
Linnea kom och hämtade upp oss vid 14 tiden, och så åkte vi till Kalix. Var på klubben så tidigt så vi hade tid att träna lite med hundarna på planen. Testade några av agility grejerna med Steven, gick ganska bra faktiskt! Kanske blir en agility hund av han ändå? :p
Vi började med lite teori. Sedan gick vi ut och körde lite förbudsövning? tror jag Camilla kallade det iaf. Kort förklarat, man ska inte låta hunden gå fram till en skål som det ligger massa hundgodis i.
Efter de blev det att träna lite inkallning och sen att gå fot.. :) Tyckte Steven skötte sig väldigt fint idag! Foten gick jätte bra, och han började söka kontakt med mig ganska mycket! så stolt!
Dock så plaskade mina fötter i skorna, var så blött i gräset.. Och byxorna var blöta upp över knäna när jag kom hem! haha. Snacka om kallt!

Imorgon kl 6 på morgonen åker Fredrik iväg till Niemisel och ska börja markbereda där.. Suck.. Kommer mest troligt inte se han på flera dagar.. :'(
Vi har aldrig varit ifrån varandra mer än typ 2 nätter. Okey, en gång när jag låg sjuk i Haparanda. Men då hade jag sån hög feber i flera dagar så då orkade jag inte ens sakna honom nästan..

Aja, nu ska jag gå och duscha snabbt, sen ska jag lägga mig i sängen och kramas med min älskade gubbe!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0