Vänner, kompisar what ever..

Jag förstår inte riktigt vad jag gör fel när det gäller vänner/kompisar.. ?!

Okey, högstadiet förstår jag nu varför. Man inser sina fel till slut..
Men nu?
Dem jag har haft, jag har försökt att hålla kontakten, men det spelade inte så stor roll, så jag sket i att hålla kontakten för att se om det funkade, icket.

Jag trodde att jag hade fått en ny kompis, höll telefonkontakt ganska ofta, smsa, och snacka på msn. Men insåg att sms:en slutade komma och telefonsamtalen handlade bara om denna person, att dennes kompisar svek osv..
Men jag lyssnade och försökte komma med goda råd.
Sen började jag få sms på nätterna om jag och Fredrik kunde komma och hämta denne eller hämta en annan person som skulle komma till min "kompis" osv.
I fredags ställde jag upp och tvingade Fredrik att köra mot Luleå för att komma och hämta, men det blev bara en massa tjaffs, Fredrik blev sur och så även jag.
Dagen efter smsa jag och frågar om denne tog sig hem. Tydligen inte. Kompisar som svikit osv. "förlåt iaf". låter väldigt seriöst.
Denne förstår inte att jag fick en sur pojkvän på köpet för att jag skulle vara snäll och få hem denne från Luleå.
Svarade inte ens på mitt sista sms som var en liten utskällning.
Nu heter denne på msn typ : vad har jag för vänner som inte frågar hur man mår!! man ställer upp hela tiden.
Mm.. Visst, det denna gjorde mot mig var INTE snällt. Inte ett dugg.
borde kanske tänka lite på hur denne behandlar sina kompisar och inte tänka på sig själv. Jag försökte vara en bra kompis men jag dög inte. så bye

Fredrik är skitsur på denne person och kommer inte köra in mig till Kalix eller liknande om jag ska umgås med denne. Han är less på folk som behandlar mig som skit och inte förstår mig överhuvudtaget. Han vet hur jag är, och han tycker jag förtjänar folk som behandlar mig som en riktig kompis, och inte som någon man sms:ar när man vill ha skjutts eller liknande.


Nä, jag har bestämt mig, jag håller mig till Johanna från och med nu!
Hon har aldrig svikit mig.
Hon ringer varje dag, även om jag är lite dålig på att svara i telefon ibland.
Hon är en bra kompis!

Kommer aldrig mer att försöka bli kompis med någon. Thats it.

Dem enda jag snackar med vill supa, vilket jag inte orkar eller har råd med.
Eller så vill dem ha skjuts, men Fredrik vägrar köra, för han är inte blind som jag.
osv osv.

Nej. Johanna, du och jag :D <3

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0