Torsdag

Ja, nu kommer det bli så att jag är hemma varannan vecka, alltså de dagar Fredrik börjar 5 på morgonen. För jag sätter då fan inte min fot igen på vägen här utanför.
Jag har tidigare gått MITT PÅ LJUSA DAGEN efter den där vägen, och bilar har ändå inte hållt åt mitten lite (fast att det inte kommit mötande trafik), så jag varit sååå nära att bli påkörd flera gången på väg till bussen.
Har även varit och promenerat (när det var ljust ute) med Steven, och då var två lastbilar efter varann nära att köra på mig, så jag var tvungen att hoppa i diket och försöka få steven med mig. Ytterst jävla obehagligt. Men idag slår allt rekord.

Jag var på väg till bussen, var svinigt mörkt så jag fick chansa vars jag satte fötterna. Sen kom det en äcklig jävla lastbil med en massa extralysen så jag såg fan INGENTING! Jag blev så fruktansvärt bländad.
Vad gör den där idioten?! Jo, han/hon kör 10cm ifrån mig, jag kunde riktigt känna hur nära det var. Så i panik kastade jag mig en bit ner för diket innan släpet hade hunnit komma alldeles för nära.

Så det var sista gången jag gick där. Never again.
Kommer aldrig mer ta tidiga bussen hem från skolan, för då måste jag gå hem efter den där vägen. Blir att ta 15.30 bussen. Så blir mycket väntande.
Hundarna kommer bli lidande, för jag tänker inte gå ut och riskera våra lite på den där vägen. ALDRIG. Så dem får motionera sig själva på gården.
Ska nog börja leta lägenhet i Kalix, för så här tänker jag INTE ha det! Hundarna ska kunna få promenera och jag ska kunna gå till skolan! Thats it!

Gråter fortfarande av panik, så detta har tagit mig nästan en halvtimma att skriva.
Nej, nu ska jag tycka synd om mig själv och gråta klart. Sen ska jag ringa till vägverket och säga ett och annat!
Antingen sätter dem ner hastigheten till 30, eller så kommer dem omedelbums och bygger en gågata härifrån in till själva Björkfors. Eller så betalar dem mitt körkort.

Kommentarer
Postat av: ricke

jag kan rekommendera reflexer när det är svinigt mörkt ute, utan reflex är du nästan osynlig och syns inte förrän bilen är så nära som 20-30 meter bort med rexlexer syns du på nästan 300meters avstånd.

Jag har promenerat och sprungit mycke på kroki och sangis vägen ,jag kan hålla med om att lastbilarna kör som idioter även vanliga bilar,synd att det inte är mera fartkontroller :)

2009-12-10 @ 11:32:51

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0