Fredag

Idag blev det inte någon skola! Var i Överkalix på en kurs! Handlade om fornlämningar, miljövård, naturhänsyn typ m.m.
Var lite tråkigt från och till, ena killen var så fruktansvärt tråkig att lyssna på. Kjell noterade hur jag sjönk längre och längre ner i stolen när den killen pratade! haha :D

Fick lunch där, och när man var mätt och belåten och ställde sig vid biosalongen (där kursen hölls), så kommer det en karl helt plötsligt och pratar. Han frågade vem jag var ansälld hos, hehe.
Berättade för honom att jag var med Johanssons skog & markberedning, men att jag inte var anställd där, inte än i alla fall. Sa även att jag går på naturbruks.
Han blev väldigt intresserad, han berättade att han jobbar för Sveaskog, och han jobbar med att försöka få in mer jämnställdhet i Sveaskog men även kör skotare ibland.
Fick frågor om när jag går ut skolan, och om jag kommer jobba åt Kjell i sommar osv. Jag svarade att jag går ut om 1½ år ca, och ja, jag ska småjobba åt Kjell i sommar med markberedningen.
Denna karl blev väldigt intresserad, han ska höra av sig till sommaren! Han jobbade ju då med jämnställdheten i Sveaskog, och försöker hitta lämpliga kvinnor som ska komma och jobba åt dem. Så därför ska han höra av sig till sommaren, för efter den kommer jag bara ha ett år kvar av skolan.
Ja, så där har man i princip blivit erbjuden jobb ;) Så man får ju se då om man får en anställning hos dem sen när man gått ut skolan, han la då mitt namn på minnet ;)

Ikväll kommer det inte hända mycket, Idol står högt på listan! Får inte missa! Sen så kanske det blir lite varma mackor på de ;)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0