Fjortisbloggare

Alltså, jag kan verkligen inte hålla mig nå mer!
Fjortisbloggare, vissa av dem stör mig som bara den..

Dessie, hon har nyss fyllt 15, och hon verkar inte riktigt förstå hur ung hon är! Läste nyss hennes senaste blogginlägg.. Herregud!
Hon la upp bilder från "förr i tiden" och snackar om att det var länge sen osv.. Hon skriver i det inlägget som om hon vore 30 år och kollar på bilder från när hon var liten.. Nej nej.
Tycker synd om henne. Sönderspacklad och tror att hon är så mogen.. Men hon är egentligen en liten flicka..

Jag är 18, och jag sitter inte och säger "när jag var ung" , eller "på den tiden".. Jag är ju fortfarande ung! Jag är ännu en tonåring!
Förstår om Fredrik, som är 24 kanske sitter och säger "på hans tid" osv, för liksom, när han var 14-15 så var jag en liten snorunge på 8-9 år som ännu lekte med barbies typ.

Kommer inte ihåg vilken av dessa "kändisbloggare" som skrev de, men den personen tyckte att det skulle bli en åldersgräns på bloggen.
Allvarligt, den personen har så rätt! Det borde verkligen bli en åldersgräns på typ 16 år!
Jag har haft en massa småflickor på 12-13 år som kommenterar; "vilken fin blogg, kolla in min <3" eller "kolla in min blogg <3 puss"
Alltså, dessa småflickor vill bli som alla kändisbloggare.. Jag förstår inte varför.. Det är bara en massa skönhet det handlar om. Allt handlar om utseendet nu för tiden.
Småflickorna börjar färga håret, grovsminka sig och sitter och drar ner linnet så bh:n syns och pushar upp med brösten.. Varför?
Usch så jag tycker synd om dessa småflickor.. Dem förstår inte heller att man inte kan lägga upp vad som helst i bloggen..


Nej, inför åldersgräns på 16 år! Folk under 16 borde verkligen inte få börja blogga! Om dem nu ska blogga, då ska dem inte få tjäna pengar på bloggen under 16 år enligt mig!
Vilka håller med mig? Ganska många tror jag!

Kommentarer
Postat av: chasmine

håller me dej, hatar alla dessa äckliga fjortisbloggare!!

2009-09-05 @ 17:34:05
URL: http://takealook.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0