UNDER 15, INGE P-PILLER...

Läste just en artikel på aftonbladet..
Mikael Hammarstrand vill åtala alla barnmorskor som skriver ut p-piller till flickor som är under 15 år gamla. Har man sex när man inte är 15, då kan den man legat me, bli åtalad för våldtäkt.. 
Okey, på ett sätt så är det väl en bra grej att man inte ska skriva ut p-piller till dem som inte fyllt 15. Men herregud, man bestämmer väl själv när man vill ha sex eller inte?
Nog kommer ungdomar under 15 fortsätta ha sex, med eller utan p-piller! Vissa kommer väl att börja använda kondom. Men som dem flesta säger, de är oskönt! Vad kommer de betyda? Dem kommer ha sex utan kondom och så blir dem en ung mamma istället. Och de är nog en grej som Sverige vill ska minska. För antalet unga mammor har ökat den sista tiden, tycker jag i alla fall!
Men har inget emot unga mammor, jag tycker de är sött ! Men de är många andra som har emot unga mammor..

Jag tror det kommer resultera med att det blir mer unga föräldrar. Mer oplanerade graviditeter.
Ska dem där inte sätta in en lag på att man måste vara 15 år för att köpa kondomer också?! Eftersom man inte får p-piller under 15 år, då måste dem ju också sätta åldersgräns på dem där förbannade kondomerna också! Annars är det inte rätt.

Nej, jag tycker den där idén är totalt idiotisk om jag ska vara ärlig. Tycker inte om den alls. Men visst, det är ju inte mitt problem. Bara inte mina systrar går och blir gravida innan dem fyllt 15 så är jag nöjd..
Och får jag en dotter någon gång, då är ju en sak säker, jag ska fixa p-piller på ett eller annat sätt åt henne, även om hon inte skulle få äta mina, så skulle hon få ta dem i alla fall. Jag skulle offra mig för hennes skull och använda kondom, fast att de är äckligt. Eller ännu bättre, avstå från sex helt och hållet!

Nå, nu börjar ilskan i mig bli för stor pga de här svammlet.. voi voi..

Ni kan läsa artikeln HÄR

Kommentarer
Postat av: Fanny

tack så mycket :D

2009-04-17 @ 13:07:04
URL: http://fannybillefalt.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: tackar :D

2009-04-17 @ 16:23:17
URL: http://bengtssons.blogg.se/
Postat av: athina

jaa verkligen en av de värsta sakerna

2009-04-17 @ 16:26:30
URL: http://athiinaa.blogg.se/
Postat av: poopi

tack så jätte mycket!:)

allt bra med dig?

2009-04-17 @ 16:47:31
URL: http://poopi.blogg.se/
Postat av: Mia

Håller med om de där uti p-piller. Jag tycker inte att det borde finnas nån åldersgräns på det. Och faktiskt så kan ju p-piller hjälpa mot jobbig mensverk, och det är ju alltid ett pluss ;)

2009-04-19 @ 17:23:17

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0