Tisdag.

Har nu haft så mycke tjafs om den där hunden och påståenden om att jag är en djurplågare m.m. Nu är de så här de är :
Min hund får mat 2 gånger om dagen. Så nu kan ingen komma på idén om att han inte får någon mat.

Han får gå ut och gå 3-4 gånger om dagen. Ibland så har jag även tid att gå oftare!

Jag har en försäkring på honom och det har jag haft sen den dagen jag fick han! Men just den försäkringen han har täcker visst inte det som han har. Vi har pratat med veterinären om den saken.

Han har fått varenda vaccination som veterinären har rekomenderat oss. Så nu kan ingen komma och påstå att han inte får komma till någon veterinär. Han får vaccinationerna en gång varannat år.

Om nu Wille hade blivit så dåligt skött som många har påstått , så hade nog veterinärerna tagit honom ifrån mig för länge , länge sen! Det är deras jobb att anmäla ifall dom tycker att ett djur verkar vara vanvårdat! Visst, jag vet mycket väl om att min hund är tjock , men jag har skärpt mig väldigt bra nu och han håller på att gå ner i vikt . Men tyvärr så störs mina motionsrundor av att han blir sjuk . Tyvärr så kan man nog inte göra så mycket åt hans sjukdom.

Nu har jag fått sagt lite saker om hunden, är de något jag har glömt att nämna så är de bara att säga till då. Orkar inte ha nå mer skit om hunden. Jag har skött mig nu ett jävla bra tag, så ingen kan komma och påstå nå annat!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Ditt namn tack!:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (ej nödvändigt)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0